torsdag 12 mars 2009


Jag vaknade denna morgon när min underbara lillebror kommer in för att skälla ut mig. Jag hade ju faktiskt kanske lånat hans underställ utan att lämna tillbaka det, för de ser ju nästa exakt likadana utan. Och jag äger ju inte alls 2 egna underställ. Vi denna tidpunkt var det fortfarande idé att somna om för att avnjuta sovmorgonen.
Sen var det dags igen. Klockan åtta kommer min underbara hund in i rummet för att jag kunde ju faktisk ha varit vaken. Och jag kunde ju faktiskt vara på humör för att klia henne. Det var helt enkelt dags för mig att stiga upp.
Och jag börjar nu starkt fundera på om det krävs en motgång för att humöret ska skjuta i höjden. Som säkert ingen missat har jag på något sätt lyckats låsa in mina nycklar i skåpet. Jag får helt enkelt citera Robert Gustavsson "efter regn kommer solsken, det tycker jag är bra".
Kroppen riktigt längtade efter att få göra av med lite energi. Så efter ägg, musli och diskning tog jag en omväg till skolan bara för att få njuta så där extra länge av solskenet. Jag anländer glad och belåten en timme innan lektionerna började. Tillfället i ära beslöt jag mig för att påbörja det sista pluggandet inför franska-provet.
Nu sitter jag här vid datorn , och har beslutat mig för att testa en ny grej. Jag ska inte ödsla mer tid på franska-provet. Det gäller nog att testa sig fram, jag har aldrig riktigt utmanat mig själv i detta ämne. Hur mycket tid behöver jag egentligen, vad behöver jag plugga på? Nu låter det snarare som om jag ger upp. Det är inte det jag vill ha sagt , jag har helt enkelt inte någon insperation till vad som mer behöver göras.
Snart kommer Richard, Robin och Emma för att studera hv:s eventuellt sista match säsongen 2008/2009. "Men så länge det finns Liv finns det hopp.." och jag tänker inte ställa in mig på en förlust riktigt än! Egentligen är det riktigt konstigt att jag är så inne i en svart puck som ska skjutas rakt i ett mål. Helst så hårt att nätet går sönder. Men glädjen inombords är riktigt härlig och äkta hockey glädje går bara uppnå genom Hv71...
Kramkram.

Inga kommentarer: