torsdag 12 februari 2009

Lovet har farit fram med storm steg och imon anser jag det som sista dagen. Jag tänkte försöka återberätta denna jätte lyckade vecka!

Måndag:
Emma anländer till min boning och vi går en hel knasig promenad i skogen. Ziggie fick helt enkelt bestämma vägen. Sedan var det träning vilket alltid är lika roligt.

Tisdag:
Emma sov över hos mig på natten, riktigt mysigt ( MISSTOLKA INTE)
Sedan blir det till att elda tunna hela dagen för att få upp temperaturen till kvällen. Och vi lyckades , och det med råga. Vi fick febrilt stå och skopa i snö och kall vatten för att det över huvudtaget skulle gå att doppa fötterna.
På kvällen kommer iallafall Alex, Richard , Jessi och Robin och vi badar och spelar spel. Riktigt kul dag.

Onsdag:
Jag bestämmer mig för att ta en liten joggingtur innan H-Emma skulle komma. Och det hann jag precis. För när jag börjar närma sig hemmet får jag beskedet att hon skulle komma inom 10 min. Det blev till att skynda sig.
För att sammanfatta onsdagen och torsdagen med Emma tänkte jag punktera dem:
  • Wild Child, The notebook och lilja 4-ever.
  • Mat
  • Godis
  • EMMA!! :D

Torsdag:

Vid halv tolv tiden bestäms det när och hur vi ska åka och överraska Pauline. Alex tog på sig uppdraget för att ringa och "förbereda" henne. Så vid halv fyra står jag som bestämt på busshållsplatsen och filosoferar. Och kvar över fyra (!) kommer de andra som denna dagen var Jessi, Alex,Robin Och Richard. De hade med sig en laktos kladdkaka vilket innebar att det var mjölk i, haha. GRATTIS PAULINE!

Sedan bar det av mot pulka backen, och förutom mitt sår på tungan klarade jag mig därifrån oskadd! ( vidskeplig som jag är )..

Fyra riktigt härliga dagar , tack !

Jag hittade lite intressanta ordspråk på ordsprak.se, värda att fundera på?

"Det finns ingen bättre spegel än en god vän. " Okänd källa

"Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. " Nalle Puh

"Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk. " Latinskt ordspråk

Ha det kalas !

1 kommentar:

Anonym sa...

haha ordspråket om skosnöre borde ju du tänka på i allafall!! hahaXD sandra saknar dej <333