måndag 8 december 2008

Enda sedan vi var små har vi blivit trimmade med sniglar. Alla har vi väl sjungit Lilla Snigel.
Men vad upptäcker jag idag? Mobiler kan inte ens stava till snigel.. riktigt lågt faktiskt. Så som mobilerna går ner i åldrarna kommer man väl snart lägga mobilen jämte barnen så att de kan läsa en godnatt sång. Och hur ska det gå om det inte mobilen kan stava till snigel!( skämt å sido )
Varför jag skulle skriva snigel får ni fråga bussen om. ;)

Sen har jag kommit på att det är väldigt kul att prata i telefon, ni fattar vinken.

Dagen har varit väldigt innehållsrik, det började med att öva till våran "moderna" saga. Det är kul. Och den speciell, men det är ju insidan som räknas.
Sedan var det dags att ha matte, efter 45 min hör man hur alla börjar fundera på när den slutar .. lite komiskt. och internt.

Och för alla som inte har hört när Gert läser sin juldikt. Det är ett måste så här nära på jul ! Den är underbar. Men det måste vara han som läser den, annars är det inte samma känsla .

och nu är det väl dags med en julfras, lite smått inspirerad av jul dikten:

Snön ligger vit på taken.
Endast tomten är n.. vaken

jag vet vad ni tänker. Den var sämst. Jag håller med.

parantes
ibland är det så lätt att det är svårt.
och ja , det var meningen att det skulle vara kryptiskt.
jag tänkte bara högt.
Slut på parantes

lämna gärna spår , i form av kommentar menar jag då ! :)




Inga kommentarer: