måndag 6 april 2009

Pinsamheter.

Idag har jag gjort bort mig. Som tur är kommer de värsta tabbarna då jag är ensam ,eller i sällskap av en hund. Därför tänker jag nu dela med mig av två av mina värsta pinsamheter. Skratta eller gråt. Jag har iallafall väldigt kul åt det..

1. Jag hade varit på min prao och sitter ensam på en busshållplats för åka hem. Då kommer det en kille gående ( i ungefär samma ålder ) och ställer sig jämte mig på busshållplatsen. Detta är dock inte så konstigt då jag faktiskt är den enda humanitära varelse inom 50 meters avstånd. Rätt som det är utbrister killen "har du ny mobil?". Och nonchalant svarar jag att den är ju faktiskt nyare än min förra i allafall. Vid denna punkt har min hjärnaktivitet satt igång. Vem är denna människa?
Efter ett par sekunder frågar han "är det du från Franskan?", dock något otydligt. Min nonchalans var nu utbytt mot en något frågande attityd. "Ja, eller jag har franska iallafall..". Frågetecknerna blev fler och fler. Nu försökte jag verkligen ansträng mig för att höra vad killen sa. För han hade börjat sänka rösten lite och var nu till och med på väg för att ställa sig längre ifrån mig.
Jag tänkte inte mer på det, utan väntade snällt på bussen. Men när vi kliver på den förvuxna bilen upptäcker jag till min fasa att killens intresse inte hade legat på mig. Utan på personen i den andra luren..

2. Idag satt jag på en parkbänk för att invänta Emma , Robin och Christoffer som i ett sent stadie av min promenad beslutat sig för att hänga med på mitt secondhand-affärs besök. Jag underhöll mig med att göra trix med Ziggie ( misslyckade , förlåt Ziggie ) och med att klunka ramlösa med blåbär. Ramlösan hade jag i en platspåse som man kan ta i slutet av rullbandet på maxi ( Vadå, jag vill ju hålla min budget! ) ..
Jag bestämde mig för att jag inte tyckte att det var så roligt att gå runt och bära på ramlösan i en påse längre ( för det är ju mer status på att hålla den i handen?) så jag letar febrilt efter en pappers korg. Men vad händer? Jo plats påsen blåser ur min hand. Och jag skojjar inte , jag och Ziggie jagade den i säkert 50 meter innan den slutligen åkte ut på vägen.. Plastpåsen var förlorad, jag var uttittad och att jag såg ut som en kräfta var ett faktum...

Snart ska jag förhoppningsvis ut och övningsköra.. WIEE! :)

1 kommentar:

Pemma sa...

Sandra jag känner inte dej va;) haha inte jämt i alla fall xd vågade du inte berätta det för os innan eller;) haha för kul!!