onsdag 1 april 2009

Jag vet inte vad jag ska börja. Lyckan är så stor. Den spritter i mig , ungefär som när man får reda på att det blir någon rätt med soltorkade tomater till middag. Eller nej, det känns ännu bättre nu!
Jag fick med min Ziggie till min kära mors jobb, där jag mötte en jätte glad mamma. Bara det höjde mitt humör avsevärt. Sedan var det bestämt sedan tidigare att jag skulle gå den 4-5 km långa promenaden hem. Och för att göra det hela lite intressantare försökte jag hitta så många vår tecken som möjligt. Jag började att leta efter vitsipper och dylikt. Men försök själva att hitta blommor utmed en förorenad väg. Då lyfte jag istället blicken , och vad fick jag se då? Jo , en hel flock med skolungar som satt böjda över små glaskulor. ÄNNU RULLAR KULOR PÅ SKOLAGÅRDENS GRUS! Fantastiskt!

Sedan kan jag räkna upp en hel drös med psyikiska vårtecken.
Tanterna som gick med sina rullatorer log sådär glatt som bara tanter med rullatorer kan göra.
Solen lyste och skolbarnen på min x,x-skola hade gympa ute. Nog för att jag tyckte innegympa var mycket roligare , okej , jag tyckte inte om ute gympa. Jag var sämst på brännboll och allt som hör dit. ( Hur lät är det att träffa en rund boll med ett runt racket?! helt ologiskt ). Men ändå, ute gympa är vår ,för i ...!

Det gulligaste var nog ändå när jag såg ett äldre (!) par komma gående med gåstavar. Det underbaraste var att de hade bytt varsin, så den ena hade en grön och en randig, och den andra hade en grön och randig. jätte härlig syn!
Sedan hade jag dörren öppen när jag lagade mat. Detta sprack dock när pappa kom hem och förkunnade för mig att man slösar jätte mycket el när man värmer upp huset och sedan släpper ut det igen. Men det var kul sålänge det varade.
Snart är det dans och hockey. Så om allt går som planerat kommer detta att vara en kanon dag!

Kramhej.


Bilden har jag tagit på google.se.. Det var så härlig att jag var tvungen!
g

1 kommentar:

Pemma!!! sa...

Men Sandra vi är lika igen..ute gympa var inte roligt.. Men du brukar vara bra med racket... speciellt dom med hål i!!
Är du verkligen inte säker på att det var hål i racket???
haha jag kan tänka mig synen av ett par med olika stavar!! hahaXD
förövrigt hur går det med operation tomtemask??haha underbart!<33