måndag 13 april 2009

Ja kära vänner. Jag tänker till min egen förtjusning berätta om min härliga söndag. Läsvärt? Äch, avgör själva. Det kanske mest är roligt för mig och de som var med. Men det är iallafall en liten uppdatering i mitt liv.

Dagen börja med ett tappert försök att hitta en fotbolls-match att titta på. Detta innebär alltså att jag för en gång skull hade en hel dag ledig. Men jag heter ju trots allt Sandra, så varför ta vara på detta och hyra en film och vräka i sig de sista av godis resterna?
Iallafall så insåg jag ganska snabbt att det inte bara var jag som hade en day off. Det var alltså ingen match. Istället får Emma den brillianta idén att vi startar en egen. Sagt och gjort. I strumplästen far vi fram på de gröna ängarna aka. fotbollsplanen.

Sedan var det dags att ge sig av hemmåt för att njuta av mammas faboulösa köttfärsås. Det är något speciellt med mammas alltså. Men som min förra lärare brukade säga. "Det beror väl på handsvetten!".. Skämt å sido.

Efter en fight med skrivaren, en promenad med Ziggie och ett lugn stund i solen med "Watermelon" och en brun mamma gick pappa med på att övningsköra.
FY , vad underbart kul det är! Det roligaste är att pappa ibland får för sig att vara tyst när det är dags att växla ner. Och sedan efter farthindret säger han : "jasså, du tycker om att köra på hög växel du.".. INTERT.

Varför nu varva ner denna underbara dag med en lugn stund i soffan när man kan gå ut och gå med sin kära vän Jessica?.. Att vila är överskattat.. ehh..
Vi tog iallafall en mysig världslösar promenad på ungefär 6 km. Riktigt riktigt värt ;D
Röd dag innebär, nya buss tider. Jag som är lite modern av mig behöver bara titta i min mobil för att få reda på när de förvuxna bilarna ämnar avgå. Och så gjorde jag också. Men när vi kommer fram till buss stationen visar bussmätaren 20min. Alltså går det snabbare att gå hem. Så det blir nästa projekt.
Men när jag har gått ungefär halvvägs och är mitt emellan två bussstationer kommer den nedrans bussen. Det har alltså stått fel. Så istället för en 6km promenad blev det 1,2mil.. Motionen tänker ni. Match imon tänker jag .. Aja , banan är ehh, gott :)

Kvällen avslutades med en väldigt förutsägbar men mysig film kallad: Mine our and Yours.
Redan efter 5 minuter fattade man slutet. Men det är banne mig en film i min smak.

Nu ska jag tagga match , och .. mat :D

Kramhej.

Inga kommentarer: