söndag 22 mars 2009


Bildtext.
Bilden är från sommaren 2007 när jag och Juliat var på en av våra underbara hästsemestrar. Nätet har vi gjort själva...
Slut på bildtext.

JÄTTEPARANTES. Moi moi , minä olen kirjastonhoijtaja.. Ei ei .

Detta är ungefär den konverastion som jag skulle kunna hålla på finska. Alltså, hej hej, jag är en biblotekarie , nej nej!


Jag är oerhört sugen på en stor smörig kladdkaka, fryst såklart, som smälter i munnen när man äter den. Jag tänkte att jag kunde kompensera det med att göra chokladbollar, men ei ei , vi äger ingen kakao för tillfället. Det är nästan så jag ska åka till Syd-Amerika bara för att ta en stege och klättra upp i det fyra meter höga trädet , bara för att framställa lite egen kakao. Kan det bli mer ekologiskt?

Och när jag ändå är igång kan jag ju be min privata pilot att hälsa på Kängurusarna i Australien. Och eftersom min privata pilot precis fått jobbet stannar han gärna för att vänta på mig medans jag lär mig surfa och rider på ranchen. Sedan tycker min privata pilot att det är lika bra att ta en sväng till Georgien bara för att. Där råkar han känna presidenten Micheil så att vi får gratis biljetter till Melodifestivalen. Sedan åker vi en sväng till treriksröset för att sedan komma på att vi måste skynda oss hem. Mamma har ju faktiskt lagat kyckling med crème fraiche och soltorkade tomater..

Jag vet inte hur många eller vilka som läser min blogg. Men iallafall:

Jag är oerhört tacksam om ni vill skicka era bästa kladdkake recept. Jag håller på och framställer en bok kallad "Sandras kladdkaksbok". Den kommer innehålla de bästa kladdkaksrecepten. Därför är jag ytterst tacksam om ni vill dela med er ;D

Tagga, taggar, taggtråd, taggtrådsrulle...


Kramhej.

Inga kommentarer: