torsdag 29 januari 2009

Jag tänker ägna inlägget åt att berätta om början på "vårat" nyårslöft om att vara lite mera spontana.

Av olika anledningar ( och jag tror att jag kan vara en av dem) så går vi inte så ofta på café. Men vad är Januari utan ett café besök med härliga vänner?
Så tisdagen den tjugosjunde januari tvåtusennio efter apun bar det av till biblioteket för att möta upp Robin,Emma,Richard,Alex och Jessica. Då tänker ni, ska de gå på bok café eller. Men ack nej. Det är bara det att då vissa av oss har ett stort intresse för gitarr och andra för da vinci koden så var det passande att gradera sig lite på denna plats först. Nog om det.

Efter en omröstning som avslutades med ett majoritets beslut om ett mysit fik mitt i stan bar det av. Jag vet inte om jag ska säga latmaskarna eller de taktiska när två av oss tog bussen istället för att promenera streckan på knappa 500m.
Vi anlände iallafall välbehållna och trots att cafét var så gott som fullt lyckas vi klämma in oss , hur är ett dock ett mysterium. Och att världen är liten är nu bevisat då 6 bekanta till mig också hade valt samma café, samma tid.
Och bara för att jag tror att ni är måttligt intresserade av vad som numera ligger i våra magar tänker jag bara berätta att Emma och jag tydligen åt korascho , även kallad snickerskaka. OMG.
Okej , Nu blir det snart en kapitel bok av det här så därför säger vi nu att cafét är ett avlutat kapitel i denna rekonstruktion.
Iallafall fick Alex den (efter närmare eftertanke) den brillianta idén att åka och bada klockan sju på kvällen när badet stänger halv nio. Och jag var faktiskt inte ironisk, det var riktigt kul!

Och den bestående kommentaren kommer bli när Alex ska förklara vad han är sugen på att äta:
"Ni vet en sån här kladdig grej som man häller i en sak som KCCCHHH"
Haha , ja Alex , alla fattar att det är våfflor du menar ;D

Trevlig dag !

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA TYCKER ALEX SKA SATSA SOM KOCK!!! :D /richard återigen ;);););););););););)