onsdag 26 november 2008



Yoyo, hoppilöven eller bara Hej!

bilden.

Vissa har varit i Portugal , andra inte, jag tillhör den kategorin som tror det eller ej har varit där. När jag var mindre och folk frågade mig vart jag ville åka, svarade jag ofta portugal. För 3 år sedan fick jag äntligen besöka det fina landet.

Slut på bildtext.


Jag har varit lite sämst på att uppdatera , ska försöka ändra på det !

Just nu känns veckan underbar , jag vet att det kan ändras snabbt men jag glädjs åt stunden, peppar peppar.

Nu är det ett sånt där tillfälle då man borde plugga men inte orkar. Eller egentligen gör jag väl det , men som alltid finns det ju 1000 anledningar till att låta bli! Alla har vi väl varit i den sitsen?

Igår eller i förrgår ( minns inte , veckorna går så snabbt ) så fick min knäppa familj för sig att ha kräftskiva på de få kräftor som fanns kvar. Det känns lite wierd att äta kräftor och köttfärspaj när man egentligen borde käka tomtegröt med mängder av socker och kanel .Fast jag ska nog inte ta åt mig äran, jag åt inte en enda. Men jag tycker om min familj ändå faktiskt!

Sen måste jag bara få berätta om två händelser som har gjort delar av mina dagar den senaste veckan,, först var det en händelse som ägde rum på morgonen, eller i ortan som mannen i fråga säkert hade valt att säga ,,

jag kliver på bussen , i full gång med att lyssna på rixfm som förövrigt mina bussturer ofta består av. Då hoppar , eller lunkar, det på en man av den äldre generationen och sätter sig jämte mig. Först börjar han som alla andra i den åldern prata om vädret , och hur bra det är att åka buss när det är halt på vägarna. Sen fick jag även höra stor del av hans liv. Det var riktigt intressant faktiskt. När vi åkte förbi olika ställen i stan berättade han hur det såg ut när han var ung. Ruskigt intressant. Mannen hade sån livsglädje och det smittade av sig totalt på mig. Han gjorde min bussresa..

Sedan var den en tjej i skolan som gick förbi, och då hör jag precis när jag passerat henne, GUUD VILKA SNYGGA BYXOR HON HADE ! Då blev Sandra glad :)

Förövrigt är jag öppen för quiz om folk , det är ju jätte kul att svara på . Men det är klart att man kan hamna i lite prikära situationer , but that's life ;)

Skämt är uppskattade , gärna ska de vara riktigt dåliga , eller ÅHHHHH-iga. haha, har ni något fint tvivla inte på att skicka det ;)

Hopp och hej , kladdkaka ( MOHAHAHAHAHAHAHAHAHA ;) )

Inga kommentarer: